RC review: Temné vize – Odhalení

Série: Temné vize
Díl: 1.
Žánr: Paranormálno, zvláštní schopnosti, fantasy
Počet stran: 262
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2011
Anotace: Kaitlyn je studentka střední školy. Kvůli svým nezvyklým očím a jasnovideckým schopnostem má pověst čarodějky. Lidé se jí bojí, a proto nemá žádné přátele. Přijme tedy pozvání do Zetesova institutu, kde bude moci začít nový život a studovat s vrstevníky s podobným neobvyklým nadáním. Kaitlyn zde pozná dva přitažlivé spolužáky, pohledného Roba, který svou léčivou silou rozdává jenom dobro, a tajemného a nebezpečného Gabriela s nezvyklými telepatickými schopnostmi. Studenti postupně začínají zjišťovat, proč byli do institutu přivedeni. A Kaitlyn se musí rozhodnout, komu má věřit... a koho bude milovat.

Vyvrhelové společnosti

Kaitlyn se odmala lidé bály. Mohly za to hlavně její oči, které mají nezvyklou barvu. Jenže pak se jí začínaly všichni stranit a ona jich. Začalo to toho dne, kdy poprvé nakreslila obrázek na kterém bylo vyobrazeno místo, kde bylo o pár dní později nalezeno tělo chlapce ze sousedství. V té chvíli se ukázala její schopnost a lidé ji začaly nazývat čarodějnicí. Tak jako oni se straní jí, tak ona se straní jim. Proto nakonec odjede do Zetesova institutu, kde se má naučit svoji schopnost ovládat.

Gabriel se stal opravdovým vyvrhelem společnosti. Do institutu byl odvezen z nápravného zařízení, kde byl zavřen poté, co zabil nejméně dva lidi. Je věčně naštvaný a naprosto nespolečenský. Musím se přiznat, že jsem Gabriela na začátku neměla moc ráda, no vlastně jsem ho přímo nesnášela, ale jak postupoval příběh dál, přicházela jsem na to, že ho vlastně začínám mít ráda.

Dalšími hlavnějšími postava jsou Rob, Lewis a Anna. Rob se stane první láskou Kaitlyn, ovšem já ho moc v lásce nemám. A myslím, že na tom bude podobně každý, koho už unavuje jak se hlavní hrdinky zamilovávají do těch klaďasů. Lewis a Anna nedostaly moc velký prostor, v knize jde vidět, že jsou tak dopočtu. Přesto mi právě oni dva přišli sympatičtí, proto doufám, že v dalších dílech dostanou větší prostor.

Český překlad se mi líbil. Styl psaní mě přímo nabádal k tomu, abych četla dál. Byl to jeden z hlavních důvodů, proč jsem pokračovala ve čtení dál a to je opravdu co říct. Stojím si zatím, že by každá kniha měla zaujmout nejen obsahem, ale hlavně stylem, jakým je napsaná. Protože jakmile je kniha napsaná divným stylem, který někomu nesedne, někdy třeba nečtete dál to, co je obsahově velmi pěkné a zajímavě zpracované.

Mnoho lidem, kterým se nelíbili upíří deníky, knihu zařadí do stejného pomyslného šuplíku. Není to mu tak. Tahle kniha je naprosto jiná, než jaké jsou upíří deníky. Myslím, že právě největší škodu na jméně autorky udělalo to, že byly upíří deníky vydané dřív. Autorka totiž u těchto knih ukazuje, že psát umí a její jiné knihy patří úplně do jiné kategorie.
Musím se přiznat, že i já jsem měla menší strach, když jsem knihu otevírala. Nevěděla jsem, jestli mě to bavit, i když jsem už byla svědkem povedené série z pera této autorky.
Prvních pár stran mě vylekalo. Kniha se mi nezdála moc dobrá, bála jsem se toho, co bude dál. A poté to začalo. Od první vize Kaitlyn jsem se začínala těšit na další stránky, na to, co se stane dál. Fandila jsem postavám, když se dostaly do úzkých a sama za sebe přemýšlela nad tím, jak by to mohlo pokračovat. Byla to jedna z mála knih, které mě poslední dobou donutili přemýšlet nad jejich pokračováním.
Rozhodně se těším na další díl a doufám, že bude stejně dobrý jako tenhle, nebo dokonce lepší.

Knize dávám 4 hvězdičky s tím, že další díl bude lepší a ten plný počet si tak zaslouží.

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.