pátek 8. června 2012

RC review: Upíří deníky - Probuzení


Autor: L. J. Smith
Překlad: Lucie Schürerová
Originální název: Vampire Diaries - Awakening
Série: Upíří deníky
Díl: 1.
Žánr: Fantasy, upíři
Počet stran: 247
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2009
Anotace: V dobách kvetoucí italské renesance se bratři Damon a Stefan Salvatore bezhlavě zamilovali do krásné mladé upírky Katherine. Ačkoli bylo její srdce dost velké pro oba, každý z nich ji chtěl mít jen pro sebe. Jejich nesmiřitelný souboj o Katherininu přízeň však vedl k její smrti, po které zůstali dva nesmrtelní, na smrt rozhádaní chlapci se zlomeným srdcem...Po několika staletích se má boj Damona a Stefana opakovat. V malém americkém městě se seznámí s krásnou a chlapci obletovanou studentkou Elen, jejíž podobnost s Katherine je neuvěřitelná...
...všichni kluci po mně touží, ale já chci jen Stefana. Je krásný, tajemný a donedávna mně ignoroval a vyhýbal se mi... Asi už vím proč. Má totiž děsivé tajemství, které znám jen já...

Probuzení

Elena je královnou školy, kterou všichni kluci obletují a holky buď nenávidí, nebo za ní dolézají. Před pár lety jí umřeli rodiče při dopravní nehodě a od té doby ji a její sestru vychovává její teta Judith. Musím přiznat, že Elena se mi nelíbila od první chvíle, kdy se v knize objevila. Takže od první stránky. Připadala mi naivní a nelíbilo se mi, jak všechny kolem sebe využívá. Vše musí být po jejím a když není, tak se alespoň kolem ní musí někdo točit. Možná to někomu může přijít roztomilé, ale mě to brnkalo na nervy. No, můžu jenom doufat, že se to s dalšími díly zlepší.

Stefan je prototypem samotářského upíra, který papá jen krev zvířátek a snaží se nezabíjet. Má za sebou zlou a bolestnou minulost a navíc ho jako černá ruka pronásleduje jeho starší bratr. Stefana jsem taky neměla moc ráda, nějak mi nesedl a navíc mám už po krk těch hodných upírů. Přesto mi přišlo roztomilé, jak pořád zdrhal Eleně.

Damon byl asi jediným, kdo mě na téhle knize zaujal. Je starším bratrem Stefana a pronásleduje ho na každém jeho kroku, jelikož čeká na chvíli, kdy se mu bude moci pomstít. Stejně jako jeho bratr usiluje o Elenu, ale ne proto, protože by ji nějak moc miloval, ale protože jí chce jako svou královnu temnoty. Jen mi vadilo, že neměl tu pravou šťávu, na kterou jsem zvyklá.

Rozhodně bych neměla opomenout i Matta, který se stal jednou z mála postav, které mám opravdu ráda. Také si mě získala Bonnie, Elenina kamarádka, která má v předcích kouzelníky.

Upíři

Upírské příběhy se vyprávějí odedávna. Lidé si díky tomu vysvětlovaly mnohé věci, které se stávaly a dodnes můžeme najít ve starých hrobech ukázky toho, jak se pohřbívali lidé, u kterých si ostatní mysleli, že by mohly být upíry.
Upíří deníky se dostaly do popředí zájmu poté, co byla autorka nařčena z toho, že okopírovala nápad Stephenie Meyerové, což je samo o sobě nemožné, jelikož první díl Upířích deníků byl vydán v roce 1991.
L.J. Smith navázala na slávu knihy Drákula a pokusila se udělat dobrou fantasy knihu pro dospívající. Ovšem ne vždy se nám to o co se snažíme povede na jedničku.

Překlad

Musím se přiznat, že styl jakým byla kniha napsaná mi nějak nesedl. No, ono to nebylo tím, že by překlad byl nějak špatný, ale někdy mě opravdu nebavilo si číst popisy šatů a doplňků, který byl obsáhlí na dvě stránky knihy a tak zdlouhavý, že jsem pomalu za chvíli ani nevěděla, jakou měli ty šaty na začátku barvu.

Hodnocení

Knihu jsem četla již podruhé, takže jsem si byla vědoma toho, co mě čeká, přesto jsem se snažila si čtení přečíst. Musím se přiznat, že chvílemi se mi kniha opravdu líbila, scéna byla zajímavá a já jsem s chutí četla dál. Těžší to bylo s tím zbytkem u kterého jsem se nudila tak, že to nejspíš ani není možné.
Jakožto fanoušek seriálu jsem si moc na své nepřišla, tenhle díl nebyl moc akční. Bylo mi také líto toho, že jsem se nedokázala s postavami ztotožnit. Hlavně Elena a Stefan mi lezly krkem. A musím se přiznat, že na konci jsem byla ráda, že se Stefanovi stalo to, co se mu stalo. Smála jsem se u toho na plné kolo.
Kniha má podle mého jen jedno opravdu velké pozitivum a to jsou deníkové zápisky. Nejvíce mě bavilo právě jejich čtení.
Kniha není sama o sobě špatná. Věřím, že lidem se může líbit a rozhodně si získá fanoušky. Myslím si, že kdybych za sebou neměla už hodně knih tohoto žánru, líbila by se mi o hodně lépe. Přesto je podle mě lepší, když si přečtete nejdříve jinou knihu od autorky a až potom deníky. Autorka umí psát dobré knihy, ale tahle série se jí hold moc nepovedla.
Knihu nemůžu přímo doporučit. Není zase tak moc špatné, jsou i horší a myslím, že by bylo lepší, kdyby si ji lidé přečetly. Na konec můžu jen doufat, že se kniha bude líbit více než mě.

Po dlouhém přemýšlení dávám knize 2 hvězdičky, protože jednu si nezaslouží a tři také ne. Další díly snad budou lepší.

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Pokud knihu nevlastníte a máte zájem o její koupení, můžete si ji objednat přímo na stránkách nakladatelství -ZDE.

Zdroj obrázků - http://weheartit.com/ 

Žádné komentáře:

Okomentovat