sobota 26. května 2012

Review: Sukuba - Trápení



Autorka: Richelle Mead
Série: Sukuba/Succubus Georgina Kincaid
Originální název: Succubus Blues
Nakladateství: Domino, 2011
Žánr: Fantasy

Richelle Mead je bezpochyby hodně talentovaná spisovatelka. Její série Vampýrská akademie je hodně povedená a jinak tomu není ani v této knize. Ovšem nenechte se zmást. Tahle kniha má s Vampýrskou akademií společného asi tolik, jako kdybyste se pokusili dát dohromady vodu a vysoké napětí. Ale rozhodně nepřijdete o nadpřirozené bytosti, těch je tu požehnaně.
Dlouho jsem přemýšlela, a nejspíš jsem nebyla sama, jestli kniha vůbec stojí za koupení. Slyšela jsem na ni sice samou chválu, ale nebyla jsem si jistá. No a rozhodně na tom bylo podepsaná i moje zaujatost akademií. Do té doby jsem ji nečetla a tak jsem si nebyla jistá, jestli se mi opravdu bude příběh líbit. No a tak jsem si jako první přečetla VA a pak se rozhodla, že to risknu a koupila si Sukubu.
Knih o sukubách jsem četla jen opravdové minimum. Zatím jen dvě, i s touto. V každém příběhu byly tyhle 'démonky' vykresleny naprosto jinak a abych řekla pravdu, víc se mi líbila tahle jejich podoba, protože potom, co jsem si o nich přečetla na internetu, je věrná tomu, co se o nich říká.
Jenže nešlo jen o to, o kom tento příběh jde, zaujala mě i samotná anotace. Ještě nikdy jsem nečetla knihu, která by se odehrávala v knihkupectví a vlastně u které by knihy hráli tak velkou roli. Přecijen Seth Mortensen je spisovatel. No a právě to bylo podle mě nejzajímavější. Protože co může být lepšího, než když si čtete knihu, jejiž děj se často odehrává v knihkupectví?
No a když už jsem nakousla Setha, bude trochu toho spoilerování. :) Jako ve skoro každé knize, kterou jsem poslední dobou četla se to tu zamotalo milostných trojúhelníkem. Seth - Goergina - Roman. Goergina se zamiluje do Romana a vlastně s ním začne chodit, i když to popírá, ale přitahuje ji i Seth. Jenže on není takový, jakého si ho představovala. Tedy ne na veřejnosti. Jediné chvíle, ve kterých se dokáže pořádně rozmluvit jsou vlastně jen ty, ve kterých Goergině píše e-maily a možná proto si mě získal. I když Roman také nebyl k zahození, ale už od první chvíle mi bylo jasné, že s ním něco není v pořádku, i když bych si s ním klidně dala říct. :D
Jenže milostný trojúhelník není vše, co se v knize děje. Rozhodně nejde o bezduchou romantickou knihu, do které se vsadili do hlavních rolí Sukuba a člověk. V tomto příběhu jde o něco jiného. Nebezpečnějšího.
Seattleské nadpřirozené bytosti někdo začíná vraždit. A ten někdo rozhodně není člověk. A vypadá to, že jde po Goergině a ta se snaží všemu přijít na kloub dřív, než bude pozdě. Prozradím, že bytosti vraždí Nefil, ale kdo jím je a proč to dělá, to opravdu prozradit nemíním.
Opravdu si myslím, že přečtením téhle knihy nic neztratíte. Tak s chutí do toho. :)

10/10

Žádné komentáře:

Okomentovat