Review: Má noc je tvůj den

Překlad: Karel Červenka
Originální název: Could It Be Magic?
Žánr: Sci-fi, Společenské romány
Počet stran: 329
Nakladatelství: Metafora
Rok vydání: 2011
Anotace: Jessiku Taylorovou zasáhne blesk. Když se pak ale v nemocnici vzbudí, všichni jí tvrdí, že je jakási Lauren Richardsonová, matka čtyř dětí. Lékaři její protesty přičtou ztrátě paměti a Jessice nezbývá než odjet s manželem (kterého ovšem nikdy neviděla). To horší má ale teprve přijít. Zatímco jako Lauren spí, jako Jessica vede dál svůj život svobodné slečny. A kdykoli usne jako Jessica, probudí se coby uhoněná matka s horou problémů. Jedním z nich je maličký Teddy s mozkovou dysfunkcí, pak manžel Grant, který nejspíš něco tají, umíněný mladý muž, který byl zřejmě jejím milencem Je toho zkrátka dost a jedna duše ve dvou tělech má co dělat, aby to všechno zvládla. S láskou jde ale všechno. Dokonce i nemožné.

Dva životy

Jessica/Lauren - Jessica se nikdy nestarala o nikoho jiného nežli o sebe a svoji fenu Frankie. Jenže při jednom z venčení Frankie do ní uhodí blesk. Omdlí a jakmile se probudí, ujistí, že je v úplně jiném těle. Žena, jejíž tělo nedobrovolně obývá je Lauren, matka čtyř dětí. Jessice nezbývá nic jiného, nežli se začít starat o Laureniny děti a být v jednom domě s jejím manželem. Jenže přitom musí zvládat žít i svůj vlastní život, ve svém těle. Každý den prožívá hned dvakrát. Jako Jessica a jako Lauren. Jenže jedna duše nemůže být ve dvou tělech současně, proto se Jessica musí jednou pro vždy rozhodnout, který z životů si vybere.

Dan - Milý, srandovní a naprosto áchací typ. Rychlí popis Dana, přítele Jessicy. Jejich setkání bylo všechno, jen ne tradiční. Poprvé se setkali v den, kdy do Jessicy uhodil blesk. Dan ji odvezl do nemocnice a postaral se o Frankie. Živí se pronajímáním hracích automatů a stará se o svého starého otce. Do Jessicy se rychle zamiluje. Jak již je asi jasné z popisu, opravdu si mě získal. Fandila jsem mu od první chvíle.

Grant - Manžel Lauren a docela i surovec. Od prvního setkání s ním je jasné, že něco skrývá a není to jen to, že má Lauren milence. Jessice nevěří ani nos mezi očima. Nechce si přiznat, že by bylo možné, aby si nic ze života Lauren nepamatovala.

Teddy je postižený syn Lauren. Pochází z dvojčat. Umí krásně malovat a jako jediný z rodiny nějak zjistil, že jejich maminka opravdu není ona, že je to Jessica, ale i tak ji začne za chvíli mít rád. Musím říct, že jeho postava mě ze všech nejvíc uchvátila. Mám k takovým dětem citový vztah a tak jsem si Teddy zamilovala v první chvíli, kdy se tam objevil. Myslím, že vy na tom nebudete jinak.

Mezi další postavy, které stojí za řeč se řadí sestra Lauren a Jason, Laurenin milenec, který bude Lauren/Jessicu pronásledovat.

Myslím, že nemám co vytknout. Jen mě trochu překvapilo, že to bylo psané v podobném duchu jako Páni mají radši sukuby. Bylo to svižné a myšlenky Jessicy byly hodně podobné způsobu myšlení Jackie. Ale díky tomu se mi kniha četla skoro sama.

Kdybyste se museli rozhodnout co by jste dělali? Dali by jste přednost rodině, která vás potřebuje, nebo by jste dál žili svůj vlastní život, ve kterém by jste se nestarali o nikoho jiného, nežli sami o sebe a svého psa? Přesně téhle otázce s věnuje tahle kniha.
Kniha je a přesto není fantasy žánru. Zápletka je celkem jednoduchá. A není zrovna moc záživná, ale přesto stylem psaní opravdu zaujme. Nejednou jsem sama sebe přistihla, jak na knihu myslím ve škole a těším se, až budu doma a začnu ji zase číst.
Musím se přiznat, že jsem na začátku moc nevěřila, že by mě kniha mohla až tak moc zaujmout. Přecijen, není to tak docela pro mou věkovou kategorii, ale přesto jsem se dokázala úžasně vžít do pocitů hlavní hrdinky a dokonce se mi podařilo nenávidět některé z postav. Vždy, když se tam některá z nich objevila, měla jsem sto chutí vlítnout do knihy a všechny je vylískat.
Ovšem i přes ta všechna pozitiva jsem se někdy nudila. Nebylo to pořád, ale opravdu jen někdy, ale přesto jsem se bavila.

No a přes to všechno dávám knize 4. hvězdičky. Zase. Já snad to maximum nikdy nedám. :D