sobota 26. května 2012

Review: Smečka


Autorka: Andrea Cremer
Série: Smečka/Nightshade
Originální název: Nightshade
Nakladateství: Knižní klub, 2011
Žánr: Fantasy

Pokud máte rádi knihu, do které se ihned vžijete, Smečka je to pravé pro vás. A není to jen první fráze, která mě napadla, ale i obrovský fakt, protože Smečka je, ačkoli v některých momentech to nemusí být znát, opravdu dobrý začátek nadějné autorky.
Knihu jsem si koupila vlastně jen kvůli tomu, že se mi líbila obálka, což bylo hodně riskantní. Ale pokukovala jsem po knize už hodně dlouhou dobu a risknula to.
Zpočátku jsem si nebyla zas tak jistá tím, jestli vůbec má cenu číst dál, ale později jsem se začetla tak, že jsem skoro dvě noci ponocovávala do půlnoci, někdy i přes ni a s nadšením se poté hned ráno vrhala znovu po knize.
Knih o lidech, kteří se mění na vlky (POZOR! Vlkodlaci ale nejsou) je po čertech málo. Jistě, skoro v každém fantasy příběhu pro YA, který teď vychází jsou upíři a vlkodlaci, ale ještě jsem nečetla knihu, kde by to bylo jen o vlcích. A právě proto mě nespíš tato kniha tak zaujala.
Nevím, jak ostatním lidem, ale já jsem se v ději orientovala dobře. Někdy jsem sice trochu pokulhávala, hlavně na začátku, ale pak jsem si začínala být čím dál jistější. Prostě jako batole, které se pokouší si poprvé stoupnout.
V knize jde hlavně o romantický příběh, abych byla přesnější, jde o milostný trojúhelník. Ren - Calla - Shay. Calla zachrání na začátku knihy Shaye před rozcápáním medvěda a dá mu svou krev, aby ho uzdravila. Poté ho nechává v jeho autě. No a Shay se objeví na její škole, ve stejném ročníku a stále za ní dolézá.
Na druhé straně je tu Ren, se kterým si je Calla od mala souzena. V den svých osmnáctin (oba ve stejný den) se mají vzít a mladá generace smeček Nightshadeů (vůdkyně Calla) a Baneů (vůdce Ren) se má spojit do nové smečky.
Kniha je dána tak, aby mladí vlci zapadali i do světa normálních lidí, i když ti se jich straní, neboť se jich bojí. Škola na kterou vlci chodí je vlastně spíše pro ně, nežli pro lidi, kteří jsou tam spíše do počtu, ale i o ně je postaráno.
Callu jsem si okamžitě zamilovala. Nejen kvůli tomu, co umí, ale hlavně díky jejím myšlenkovým pochodům. Jen mě trochu mrzelo, že ačkoliv bylo znát, že ji Ren hodně přitahuje, měla stále plnou hlavu Shaye a vlastně až do poslední chvíle si neuvědomovala, co to vlastně znamená.
Jak už jsem předtím napsala, kniha mě zaujala na první pohled díky obálce. Ta je opravdu krásně vymyšlená. Sice na první pohled přesně neříká, o co v knize jde, ale zaujme. A to je myslím opravdu hodně dobře. Jen málo když se mi totiž zalíbí podle obálky. Líbí se mi hlavně ty zlaté oči, které znázorňují vlky. Akorát mi ta barva připomíná Stmívání, takže nevím, zda to byla dobrá volba, i když si asi nedokážu představit, že by to bylo jinak.
Knihu bych doporučovala opravdu všem. Je vtipná, je v ní napětí a romantika. Každý si příjde na své, tedy pokud neholdujete sci-fi ala zemi napadají mimozemšťané. Pak by kniha pro vás nebyla, ale kdo ví, možná i vám by se zalíbila.
No, rozhodně bych to být vámi risknula. Kniha je opravdu hodně nápaditá a je to dobré dílo, nato, že je to první počin spisovatelky.
Mé hodnocení knihy je určitě.

9/10

(bod dolů zato, že jsem se trochu na začátku zamotala v ději)

Žádné komentáře:

Okomentovat