středa 30. května 2012

Review: Akademie Evernight


Autor: Claudia Gray
Překlad: Šárka Dvořáková
Originální název: Evernight
Série: Akademie Evernight
Díl: 1.
Žánr: Paranormální „romance“, Fantasy
Počet stran: 312
Nakladatelství: Egmont
Rok vydání: 2010
Anotace: Raquel se ke mně naklonila a zašeptala: „Nemáš někdy pocit, že na téhle škole je nějaké…zlo?“ Hlas se jí zachvěl. „Věříš ve skutečné zlo?“
Na tohle se mě nikdy nikdo nezeptal, ale přesto jsem znala odpověď. „Ano. Věřím.“

Bianca chce utéct z domova. Rodiče ji odvezli z městečka, kde žila celý dosavadní život, a zapsali ji na akademii Evernight, strašidelnou internátní školu, kam chodí studenti, kteří jsou až příliš dokonalí: krásní, bohatí a bezohlední. Bianca ví, že mezi ně nezapadne.
Potom pozná Lucase. Je jiný než ostatní, neuznává snobská školní pravidla a dokáže se svým bezohledným spolužákům postavit. Přestože Lucas Biancu varuje sám před sebou, vzniká mezi nimi pouto, kterému ani jeden z nich nedokáže vzdorovat. Bianka by dala v sázku vše, jen aby mohla být s Lucasem, ale temná tajemství jsou nevyhnutelně předurčena k tomu, aby je od sebe odtrhla… a otřásla vším, v co Bianca až dosud věřila.

Evernight

Bianca se na Akademii dostala naprosto nedobrovolně. Její rodiče dostaly nabídku učit na ní a tak na ni nastoupila jako student. Od začátku se netají tím, že akademii nesnáší, ale nikdo neví, že se z ní pokusili utéct. Tedy nikdo až na Lucase, který ji v tom neúmyslně zabránil. Ostatní studenti ji mezi sebe nevezmou, ale i přesto se si ve škole pár kamarádů najde. Bianca mi přirostla k srdci, celou dobu jsem doufala, že vše dopadne dobře.

Lucas se na školu dostal jen kvůli tomu, že prvním rokem dovolila, aby se do školy dostaly i normální lidští studenti. Patří ke společenství Černý kříž, které chytá a zabíjí upíry. Byl k tomu od narození cvičen. Ve škole má pozorovat, jak se upíři chovají na veřejnosti a jestli nejsou i v jejich škole nebezpeční pro okolí.

Baltazar je jedním z mála upírů, kteří vezmou Biancu mezi sebe. Pokusí se i o něco jiného, nežli jen kamarádství s ní, ale nakonec nechá prostor Lucasovi. Je to jeden z mála upírů, které jsem si zamilovala. Byl opravdu hodně hodný a myslím, že bych s ním dokonce i já mohla hodit řeč.

Lovci vs. Upíři

Černý kříž je skupina lidí, kteří si vybrali jako náplň svého života zabíjení upírů. Většinou se to dědí z generace na generaci, i když nechcete, musíte. Snaží se chránit lidi před upíry a starají se o to, aby nebylo moc vražd. Za záchranu lidí by obětovali i vlastní krk.

Akademie Evernight je jedna z mála akademií, na které se učí upíři změnám lidského společenství. Učí se na ní porozumět okolnímu světu a jak co nejlépe zapadnout. Na speciálních hodinách se učí například i to, jak fungují domácí spotřebiče, mobilní telefony a počítače.

Hodnocení

Bála jsem se, že se mi kniha nebude líbit, ale nakonec jsem byla příjemně překvapená. Četla se opravdu dobře a dokázala jsem se vžít do Biancy. Jen jsem se musela prolouskat prvními sto stranami, které byly trochu nudnějšího charakteru, tedy až na některé scény.
Po přečtení knihy jsem měla v hlavě spousty otázek kvůli některým věcem, které byly nedořešené. Chápu, že je nejspíše vysvětlí v nadcházejících dílech, ale byla jsem z toho trochu zmatená a proto jsem moc dobře necítila. U některých věcí by nevadilo, kdyby alespoň trochu ukázala, kam budou směřovat dál.
Docela dlouho jsem přemýšlela, jaké bych dala hodnocení, protože kniha ve mně nechala rozporuplné pocity. Bylo v ní dostatek akce, nadpřirozena, tajemna a navíc zakázané lásky.
Přes všechny mé pocity splnil tento díl docela dobře má očekávání a já můžu jen doufat, že další díly budou o něco lepší a já konečně najdu otázky na své odpovědi.

Přesto dávám knize jen 3. hvězdičky. Ty další dvě si nechávám v záloze, budou ještě další díly.

Žádné komentáře:

Okomentovat