sobota 26. května 2012

Review: Tajný kruh - Otrokyně


Autorka: L. J. Smith
Série: Tajný kruh/The Secret Circle
Originální název: The Secret Circle - The Captive
Nakladateství: CooBoo, 2011
Žánr: Fantasy

Možná je tu stále někdo, kdo ještě stále přemýšlí o tom, jestli si má vůbec přečíst knihy ze série Tajný kruh. Mohu s klidem říci, že pokud se vám nelíbili Upíří deníky, tohle je o hodně lepší. A taky musím dodat to, že zdaleka nejste jediný, kdo přemýšlel o tom, jestli se vůbec pustit do této série, já na tom byla stejně.
Je skoro hmatatelné, že Tajný kruh je dílo, sice ještě ne úžasné, ale rozhodně lepší, než jeho, v našich končinách starší sourozenec, série Upíří deníky. Myslím, že právě deníky hodně uškodili nejen spisovatelčinu jménu, ale i tomu, jak většina lidí pohlíží na tuhle sérii.
Neuškodí vám, když si ji přečtete, mě to pomohlo k tomu, abych začala věřit v to, že autorka má alespoň trochu talentu. Nebo spíš překladatelka, kdo ví.
Hlavní přednost knihy vidím v tom, že přesně navazuje na předchozí díl. To jsem snad ještě nikdy nezažila, ale vlastně jo. U upířích deníku, ale v téhle knize to bylo o něčem úplně jiném. Bylo to skončené přesně tam, kde má být, tak, aby to nalákalo na přečtení dalšího dílu.
Už jsem se někdy vyjádřila k tomu, jak mě hrozně zaujala Faye? Všichni, co knihu četly jistě ví, o kom je řeč. Hnusná mrcha, která myslí jen na sebe a využívá lidi kolem sebe. No a hlavně Cassie. Jenže mě její charakter hrozně vyhovuje. Chvíle, ve kterých se objevuje nejsou tak svazující jako ty, ve kterých je Diana. No a možná i jen proto ji mám ráda.
Ale asi nejvíc se mi na knize líbí to, o co v ní jde. Hlavně to, že všichni jsou čaroději. Možná už to tu bylo s Harrym Potterem, ale co. Autorka vymyslela svět, který je naprosto úžasný. Je vražený do toho našeho a navíc, kdo by nechtěl čarovat bez hůlky. Kam se na ně hrabe ten Potter. (Tím nikoho nechci urážet, to rozhodně ne.)
No a dostávám se k první věci, která mi neskutečně moc vadila. Zase tu jde hlavně o lásku a zase zakázanou. Jak to může pořád ty autorky bavit, vždyť je to pořád to samé dokola. Ona ho miluje, on ji miluje, ale nemohou spolu být. A v tomhle příběhu je to ještě stokrát horší. Vlastně kvůli tomu, aby se Diana nedozvěděla o tom, co k sobě cítí Adam a Cassie, Cassie udělá ty největší blbosti, které mohla a tím se do toho ještě více zamotává. Opravdu mě to už štve. Vždyť je snad už každému jasné, jak tohle skončí.
Rozhodně knihu doporučuji. Stojí zato si ji koupit, alespoň nebudete litovat svých peněz. I když, upíří deníky mají vlastně taky něco do sebe. Hold nemůže se všechno povést hned napoprvé.
Ale i přesto dávám knize jen:

7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat