úterý 26. června 2012

RC review: Lovkyně snů - Vstříc temnotě


Autor: Lisa McMann
Překlad: Čeněk Matocha
Originální název: Fade
Série: Lovkyně snů
Díl: 2.
Žánr: Paranormálno, romantické
Počet stran: 256
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012
Anotace: 
Některé noční můry nekončí…
Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…

Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.
Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…

Lovkyně snů

V tomto díle se opět setkáváme jak se starými hrdiny, tak i s novými, které by jste raději ani nechtěli znát. Hlavní hrdinkou je opět Janie, která na konci minulého dílu začala ‚pracovat‘ pro místní protidrogovou policii, poté, co díky propadnutí do snu, v minulém díle odhalila tajné doupě překupníka drog. Jenže tentokrát Janie nezůstane jen u snů, tentokrát se musí stát volavkou, protože v učitelském sboru na její střední škole řádí sexuální násilník. A aby toho nebylo málo, dozvídá se nové informace o svém daru a ne zrovna radostné.

Stejně jako v minulém díle je i v tomto jednou z důležitých postav i Cabel. Tajný přítel Janie, který je zároveň i jejím parťákem. Od první chvíle je proti rozhodnutí Janie, že se stane volavkou a jen těžce nese to, že proti tomu nemůže nic dělat.
V prvním díle jsem si Cabela zamilovala a v tomhle jsem ho měla ráda ještě víc. Líbilo se mi podkreslení jeho postavy, to že není jako každý druhý knižní hrdina. Je to prostě naprosto normální člověk, který má jak své dobré, tak i špatné dny. Díky tomu mi připadal víc reálný.

Vstříc temnotě

Sny jsou možností, jak utéct realitě, najdete v nich klid a mír. Žijete v nich tak, jak by jste chtěli a ne jak musíte. Snění je po dlouhých dnech lákavou představou a není snad nikdo, kdo by se na večerní hodiny, kdy si lehne do postele a usne, netěšil.

Tedy až na lovce snů. Pro ně jsou sny ostatních prokletí. Stačí jen, aby někdo v jejich blízkosti usnul a můžou se stát věci, které by nikdo v životě nechtěl zavinit. Je to prokletí i dar v jednom. Tito lidé mohou ostatním pomáhat, ale cena za tento dar je vysoká. Ovšem jen pro ty, kteří jím oplývají.

Překlad

Každého, kdo přečetl první díl už styl psaní nevyděsí. Je snadné si na něj znovu navyknout. Ovšem abych se tady tak trochu rozepsala, tak přecijen jednu chybu zvýrazním, i když ta je zcela na mé straně. Už zase jsem se hádala se jménem Cabel a to tak dlouho, než se z něj, pro mě, počas čtení stal Caleb. Tak pozor na to.

Hodnocení

Tak, jak jsem při čtení prvního dílu měla problém se začátečním vžitím do děje, v tomto díle jsem se skoro okamžitě začetla.
Autorka čtenářům nenechává moc prostoru k začátečnímu zvrávorání a ihned je vhazuje do děje. Což je rozhodně velké plus, vzhledem k tomu, že kniha nemá ani tři sta stran.
Již  u minulého dílu jsem zvýraznila fakt, že se autorka nezatěžuje zbytečnými popisy osob a míst a rovnou jde na věc. Což nejeden čtenář ocení, kniha tím získává na odlišnosti a vyniká mezi všemi možnými přemýšleními knihami, kde není stránka bez dlouhého popisu.
Když tu tak přemýšlím nad tím, jestli bych knize něco vytkla, tak mě nic nenapadá. I když je pravda, že si autorka mohla víc pohrát s hledáním násilníka-učitele. Takřka od poloviny knihy je jasné, kdo to je, takže to spíše zatěžuje další zápletky.
Na druhou stranu se mi velmi líbilo vykreslení vztahu Janie a Cabela. Autorka se nesnažila udělat z nich pár ala navždy a bez problémů spolu. Jejich vztah je reálnější, než většina knižních vztahů. Hádají se, jejich vztah není nekomplikovaný a to je rozhodně plus, protože upřímně ty bezproblémové knižní vztahy už začínají nudit.
Ačkoliv jsem z knihy měla strach, jsem příjemně překvapena. Vstříc temnotě je o něco lepší než první díl, ačkoliv ne o moc. Přesto jsem si děj stejně jako minulé užila a těším se na další díl, protože ze zjištění Janie jsem pěkně na nervy.

Knize dávám stejně jako prvnímu dílu 5 hvězdiček.

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Pokud knihu nevlastníte a máte o ni zájem, můžete si ji objednat buď přímo na stránkách nakladatelstvíFragment nebo na arara.cz

zdroj obrázků - http://weheartit.com/

1 komentář:

  1. Mne sa táto druhá časť tiež veľmi lúbila 8) - http://readandwatchlikeme.blogspot.sk/2012/05/v-zajati-snov-zatmenie-2.html

    a práveže z 1. časti som bola mierne smutná - http://readandwatchlikeme.blogspot.sk/2012/05/v-zajati-snov-precitnutie-1.html

    Pekná recenzia 8) Nechápem, prečo si všetci mýlia meno Cabel s Caleb 8D Ja keď si poviem meno Caleb tak sa mi okamžite vybaví animovaný seriál WITCH 8D takže som si to práveže vôbec nezamieňala 8D Radšej som si hovorila moju anglickú verziu tohto mena - vyslovovala som to ako "KEJBEL" a to druhé poznám ako "Kaleb" takže som si to takto pekne odlíšila 8D

    OdpovědětVymazat