RC review: Nebezpečná láska

Autor: Kateřina Petrusová
Žánr: Romantika, Detektivka
Počet stran: 376
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012
Anotace:  Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

Práce

Paige pracuje jako ošetřovatelka, ve chvíli, kdy jí umře její poslední opatrovním, jí její bývalí zaměstnavatel domluví práci u jeho obchodního partnera, který potřebuje ošetřovatelku pro svého syna. Paige se tak stává ošetřovatelkou Michaela Bavetty, který se po autonehodě mentálně vrátil na úroveň asi tříletého dítěte a postupem času začíná přicházet na to, že rodina Bavettových není zrovna kamarádem se zákonem.
Paige si mě získala hlavně pro svoji povahu. Stejně jako ona si můžu cokoli slíbit a stejně to nakonec dopadne opačně. Stejně jako u jejího předsevzetí, že si už nikdy žádného svého pacienta nepustí příliš k srdci.

U Michaela bych byla všemi deseti pro to, aby alespoň jednou za knihu udělal něco, za co bych ho chvíli nenáviděla. Naprosto jsem propadla obou jeho verzím. Té dětské, i té dospělé. I když tu druhou zmiňovanou jsem měla sto chutí místy přetáhnout pánvičkou přes hlavu. Přesto musím uznat, že nejvíce jsem si užívala chvíle, kdy byl tím malým klukem, který říkal přesně to, co si myslel a nepřemýšlel nad tím, jaké to bude mít následky. Naprosto mě uchvátily jeho hlášky, nejvíce vzpomínám na ‚házení kachnami‘.
Přesto se musím přiznat, že jsem nejdříve moc nevěřila na kombinaci dítěte v těle dospělého. A myslím, že víc jsem se mýlit nemohla, bylo to naprosto dokonale vymyšlené. Za to klobouk dolů.

Mafiánské záležitosti

Hlavním důvodem, proč jsem se na knihu tak těšila bylo to, že v ní bude mafie. To mě naprosto nadchlo. Přecijen jsem ještě nikdy nečetla knihu, kde by se nějaká mafie vyskytovala a všechno je jednou poprvé. Přesto mě vcelku zklamalo, že tam bylo jen velmi mlhavě vysvětleno, o co přesně v téhle rodině jde.

Opravdu velmi málo se mí stává, abych nevěděla, co přesně mám napsat. U této knihy jsem na tom právě takto. Nevím, co bych měla napsat, jako bych to měla napsat a ani kde přesně začít.
První bod, který mě na knize zaujal byl styl, jakým byla napsaná. Nikdy jsem zrovna neoplývala nadšenými ódy na české autory. Ačkoliv je čeština jazyk bohatý na slovní zásobu, většina autorů s tím neumí pracovat. Nebezpečná láska je ukázkou toho, co se dá s knihou udělat, když máte ten správný cit a se slovy si hrajete. Po celou dobu čtení jsem se dokázala vcítit do postav a zažívala jsem přesně to, co Paige a musím se přiznat, že jsem jí někdy i záviděla. Kdo by si taky nezamiloval Michaela a nebo Roberta?
Jen jednu věc bych autorce vytkla. Opravdu by nešlo to napsat ještě delší? Jakmile jsem byla za polovinou, modlila jsem se za to, aby se znenadání objevila další písmenka a stránky. Alespoň taková stovka. Nezbývá mi hold nic jiného než alespoň doufat, že vyjde v knižní podobě i příběh Roberta. Ráda bych si ho celý přečetla, ty tři kapitoly mi opravdu nestačili.
Další věc, kterou jsem na knize měla hrozně ráda bylo to, že autorka, ačkoliv jsou hrdinou většinou ti ‚zlí‘, dokázala z nich udělat lidi, o kterých by jste neřekli, že jsou nějak zvlášť zlí. Hrozně se mi to líbilo, že z nich autorka neudělala zrůdy, které vraždí na potkání a jenom kvůli tomu, že po nich vrhnete pohled, který se jim nezamlouvá. Například u Johnnyho se mi ani nechtělo věřit, že by kdy někoho vůbec zabil, byl to opravdu prototyp člověka, kterému by jste řekli všechna svá trápení a který by vám dokázala vykouzlit úsměv na tváři.
Další mojí oblíbenou postavou byl i Robert, který si mě získal tím, jak se staral o svého bratra, ačkoliv jsem ho při některých jeho náladách chtěla zabít. A poté mu useknout prsty a zaledovat.
Abych to tedy shrnula. Mohla bych se ti donekonečna rozepisovat o tom, co mě na knize zaujalo, ale ať přemýšlím jak přemýšlím, nemůžu na ní najít žádný zápor. Tedy až na tu délku, ale to se prostě nějak nepočítá.
Kniha rozhodně patří mezi ty nejlepší, které jsem tento rok přečetla. Naprosto mě zaujala, byla jsem ráda za každou chvíli, kdy jsem ji mohla číst a kam jsem šla, tam jsem o ní básnila. Nečekejte, že na vás v příběhu vybafne upír nebo vlkodlak. Je to příběh, který je možná málo uvěřitelný, ale rozhodně by se stát mohl a kdo ví, možná se někdy něco podobného i stalo.

Nemusím ani přemýšlet nad tím, jaké hodnocení knize dám. Myslím si, že nic jiného než 5 hvězdiček, jí ani dám nemohu.

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Pokud knihu nevlastníte a máte zájem o její koupení, můžete si ji objednat přímo na stránkách nakladatelství - ZDE.