pátek 15. června 2012

RC review: Upíří deníky - Stefanovy deníky: Prokletí


Autor: L. J. Smith
Překlad: Milena Hordinová
Originální název: The Vampire Diaries - Stefan’s Diaries 3: The Craving
Žánr: Fantasy, upíři
Počet stran: 224
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012
Anotace: Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky. Stefan opustil New Orleans a odjel do New Yorku. Slíbil si, že se už nikdy nebude živit lidskou krví, a začal být znovu šťastný. Když už si ale myslí, že konečně opustil svou minulost, zjistí, že před bratrem nikdy nemůže uniknout. Damon má pro oba upíří bratry velké plány, ať se to Stefanovi líbí, nebo ne…

Rodině neutečeš

Stefan v předchozích dílech rozhodl o dalším osudu jak sebe, tak i jeho bratra Damona. Ze slepého nadšení z toho, že je volný tak nepřemýšlel nad tím, že jeho volba není tou správnou pro bratry. Poté, co se v druhém díle setkal s Lexi, která se v tomto dílu také objevuje, se rozhodl bojovat sám se sebou a už nikdy se nedotknout lidské krve. Odjíždí do New Yorku, aby začal svůj život od znova. Když jedné noci zachrání dívku ze zámožné rodiny, její rodina si jej vezme pod svá křídla. Ovšem na scénu přichází Stefanův zlý bratr a on je vtažen do víru událostí, které se mu vše, jenom ne líbí.

Prokletí

Dokážete si představit chvíli, kdy máte před sebou celou věčnost, ale nemáte ji s kým prožít? Nebo alespoň ne s někým, kdo by vás miloval. Od chvíle, kdy se Stefan probudil jako novorozený upír si konečně začíná uvědomovat, že ne vše jde podle toho, jak on si zamane a už vůbec ne, když jde o osobu, která má vlastní vůli. Dá se snad o chvíli, kdy po vás jde někdo, kdo je stejné krve říct, že to není prokletí?

Překlad

Kdybych napsala, že byl naprosto bez chybičky, rozhodně bych lhala, ovšem musím uznat, že překlad je podle mě zdařilejší, než u upířích deníků. I když ten rozrazil mě stále ještě pořád trochu štve, ale začínám si zvykat.

Hodnocení

Nijak se netajím tím, že se mi Upíří deníky nelíbí, ale přesto jsem neodolala a Stefanovy deníky si přečetla, hlavně kvůli tomu, že měli být v podobné vyprávěcí rovině jako seriál.
Pro mě osobně je tento díl tím nejzdařilejším z těch, které už je možné koupit. Příběh se mi zdál reálný až do hranic toho, co bylo možné jako realitu přijmout.
Na rozdíl od knih ze série Upíří deníky jsou tyto více akčnější a povahy Stefana a Damona odpovídají více seriálu, než knize. Což mi naprosto vyhovovalo, protože jsem se dokázala více vžít do děje.
Musím přiznat, že ačkoliv je celý příběh psán z pohledu Stefana, víc jsem si oblíbila Damona a to už v předchozích dílech a i když si u mě Stefan zlepšuje svou reputaci, stále ještě jsem mu neodpustila vše, co udělal svému bratrovi.
Jednu a pro mě opravdu podivnou věc bych vykla, proč jsou ty knihy tak krátké? Opravdu nevím, jak chtějí autoři všechnu jeho minulost vypsat, když na sebe knihy navazují s takřka sekundovou přesností a po přečtení třetího dílu jsme se dostaly jen o nějaký měsíc od proměny, pokud se nepletu. To chtějí psát až do důchodu a napsat nekonečnou sérii knih?
Je zajímavé, že tak, jak se mi Upíří deníky nelíbí, tak mám ty Stefanovy ráda. Jsou napsané naprosto odlišným stylem, který více upoutá a nejsou tolik nezáživné.
Další věc, která mě trochu naštvala je i otevřený konec, to mi až moc připomíná knihy ze série. Takže můžu jen doufat, že se to v příštím díle vyřeší s já nebudu muset přemýšlet o tom, jak to dopadne.
A kdybych měla knihu někomu doporučit? No, nejspíš bych ji doporučila všem, co četli nebo viděli Upíří deníky. Rozhodně nebudete litovat.


Knize dávám 4 hvězdičky, protože doufám, že to bude jen a jen lepší.

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Pokud knihu nevlastníte a máte zájem o její koupení, můžete si ji objednat přímo na stránkách nakladatelství -ZDE.

Zdroj obrázků - http://weheartit.com/

Žádné komentáře:

Okomentovat